Wednesday, May 16, 2012

Our beautiful wooden doll bed

As the girls' B'day has passed, I have now the time to show you the beautiful doll bed that their grand-grand-mother offered them. Because she lives in the south of France, I had to choose and purchase it here in New York but she has pay for it. So thank you very much Mamie Gilou for this amazing gift!

Maintenant que les anniversaires des filles sont passés, j'ai enfin le temps de vous montrer le beau lit de pouppée qu'elles ont recu de leur arrière grand-mère. Comme elle vit dans le sud de la France, j'ai choisi et acheté le lit ici à New York mais financièrement, c'est Mamie Gilou qui s'en est occupée. Merci beaucoup Mamie pour ce cadeau merveilleux!

This bed was purchased at Acorn in Brooklyn, a magical toy shop. Click here to see by yourself.


thick Pine wood rocking doll bed

lit de poupée à bascule en bois de Pin epais
 a little heart shaped in the thick wood. Clearly an amazing detail

un petit coeur taillé dans ce bois. Clairement un superbe détail 
 I was dying to create a bedding for it. Here you can see the mattress that I have made with a light pink cotton flannel. 

Je mourrais d'envie de fabriquer un ensemble de lit. Ici, j'ai crée un matela en flanelle de cotton rose pale.
 then i stuffed it with real virgin wool.

puis je l'ai fourré avec de la laine vierge
 added a few stars to personalize it

ajouté quelques étoiles histoire de le personnaliser
 and finished by sewing the bedding

puis j'ai finis par coudre la parrure
 the pillow

le coussin
 I selected 2 different fabrics for it

J'ai choisis 2 tissus différents pour l'ensemble
Taa-daaaa!!!!

No comments:

Post a Comment

Little messages

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...